
Παραθέτουμε εν συνεχεία σε νοηματική μετάφραση σχετικά πρόσφατο κείμενο, το οποίο δημοσιεύθηκε σε ειδικό ιστότοπο στο διαδίκτυο, που περιέχει κάποια ιδιαίτερα αποκαλυπτικά στοιχεία σχετικά με το θέμα προώθησης συνεορτασμού του Κοινού Πάσχα Παπικών και εξ ορθοδόξων Οικουμενιστών.
Στην Ουκρανία, όπου υπάρχουν πολλές και σοβαρές ενδείξεις πειραματικής λειτουργίας μιας Ουνιτικού τύπου ψευδένωσης, η από το Φανάρι συσταθείσα αντικανονική «Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησίας Ουκρανίας» υπό τον θεωρούμενο ως Κιέβου Επιφάνιο, δύναται να χρησιμοποιηθεί δοκιμαστικά και στο θέμα καθιερώσεως «Κοινού Πάσχα» με τους Ουνίτες της Ουκρανίας υπό τον επικεφαλής τους Σβιατοσλάβο Σέβτσουκ.
Το εν συνεχεία κείμενο είναι αρκετά διαφωτιστικό επ’ αυτού και είναι καλό να γνωρίζουμε ευρύτερα τι ακριβώς εξυφαίνεται στο ζήτημα αυτό υψίστης σημασίας και βαρύτητος. (+Λ.&Π.Κλ.):
Η OCU (Ορθόδοξη Εκκλησία Ουκρανίας υπό τον Κιέβου Επιφάνιο)
και η UGCC (Ουνιτική Εκκλησία Ουκρανίας υπό τον Σβιατοσλάβο Σέβτσουκ)
έρχονται πιο κοντά ως προς το Πάσχα

Οι εορτασμοί του Πάσχα αυτής της εβδομάδας (Απρίλιος 2026) προκάλεσαν αναμενόμενα μια συζήτηση για την ορθότητα του υπολογισμού της ημερομηνίας εορτασμού της Ανάστασης του Χριστού. Μετά την [κατά την αντίληψή τους] επιτυχημένη ημερολογιακή μεταρρύθμιση, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την de facto μεταφορά των περισσότερων εκκλησιαστικών εορτών στην Ουκρανία στο καθολικό «νέο ημερολόγιο», το Πάσχα παρέμεινε ο μόνος σύνδεσμος μεταξύ της ουκρανικής κοινωνίας και της Ανατολικής Ορθοδοξίας. Ωστόσο, οι προσπάθειες των εκπροσώπων της OCU (Αυτοκέφαλης Ουκρανίας) και της UGCC (Ουνιτικής), που υπηρετούν τις σημερινές ουκρανικές ελίτ, διαμορφώνουν σιγά σιγά την κοινή γνώμη των ανενημέρωτων απλών ανθρώπων, η ουσία των οποίων (προσπαθειών) είναι ότι το «Πάσχα πρέπει να γιορτάζεται με όλο τον κόσμο», δηλαδή σύμφωνα με τον λατινικό υπολογισμό.
Σε αυτή την περίπτωση, η UGCC (Ουνιτική) είναι η ναυαρχίδα της συζήτησης για αυτό το θέμα. Ο επικεφαλής των Ουκρανών Ουνιτών, ο οποίος μέχρι πρόσφατα ονειρευόταν κάποιου είδους «ενοποίηση των Ουκρανικών εκκλησιών γύρω από την έδρα του Κιέβου», σταμάτησε να κρύβει τη διάθεσή του και δήλωσε ανοιχτά ότι δεν μπορούν να υπάρξουν εναλλακτικές λύσεις στην ενότητα με τη Ρωμαϊκή έδρα στο ζήτημα του Πάσχα (όπως, στην πραγματικότητα και σε όλα τα άλλα θέματα). Ως προς αυτό, σε κάθε ευκαιρία, ο Σβιατοσλάβ Σέβτσουκ ρίχνει το μήνυμα στις μάζες ότι ο εορτασμός του Πάσχα με τους Καθολικούς είναι η μόνη σωστή απόφαση που πρέπει να λάβουν η OCU (Αυτοκέφαλη Ουκρανίας) και η UGCC (Ουνιτική).
Όπως φαίνεται, αυτό είναι που εμποδίζει τους Ουνίτες να στραφούν στο Λατινικό Πάσχα ΤΩΡΑ? Ωστόσο, όπως και με το ζήτημα της μετάβασης στο Γρηγοριανό ημερολόγιο, η UGCC (Ουνιτική) θέλει να διασφαλίσει ότι αυτό το θέμα θα τεθεί πρώτα από την OCU (Αυτοκέφαλη Ουκρανίας). Το αριθμητικό δυναμικό των Ελλήνων Καθολικών στην ουκρανική κοινωνία είναι εξαιρετικά μικρό, παρά τη δραστηριότητα του ηγετικού κέντρου. Ο απλός Ουκρανός πολίτης, ο οποίος συχνά δεν κάνει διάκριση μεταξύ της OCU (Αυτοκέφαλης Ουκρανίας) και της UOC (Ουκρανικής Ορθοδόξου υπό τον Κιέβου Ονούφριο), σίγουρα δεν θα σχετισθεί με την ένωση (δεν θα τον απασχολήσει το θέμα της ένωσης), επομένως εάν η πρωτοβουλία προέρχεται από την UGCC (Ουνιτική) θα κινδυνεύσει να αποτελέσει ένα περιφερειακό φαινόμενο, που θα περιορίζεται σε τρεις περιοχές της δυτικής Ουκρανίας (εκεί όπου οι Ουνίτες έχουν έντονη παρουσία). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον η OCU (Ουκρανική Αυτοκέφαλη) θα πρέπει να είναι ο παράγων κρούσεως σε αυτό το θέμα, ενώ η UGCC (Ουνιτική) και οι συνοδευτικές της οντότητες [;] θα πρέπει να επιδοθούν μόνο σε εκστρατεία ενημέρωσης.
Αν και η ίδια η OCU (Αυτοκέφαλη Ουκρανίας) είναι ψυχικά και ιδεολογικά έτοιμη να στραφεί στο Λατινικό Πάσχα, παραμένει σιωπηλή για αυτό το θέμα, παρατηρώντας τη διάθεση στην κοινωνία και περιμένοντας κάποια δημόσια βήματα ή ανεπίσημη συναίνεση σε ένα τέτοιο βήμα από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Εν τω μεταξύ, το Φανάρι συζητούσε εδώ και καιρό αυτό το ενδεχόμενο, το οποίο, παρεμπιπτόντως, μπορεί να συμβεί μέχρι το 2028, όταν το Ορθόδοξο και το Καθολικό ημερολόγιο συμπίπτουν (και πάλι ως προς το Πάσχα). Είναι πιθανόν η Ουκρανία να γίνει χώρος δοκιμών για μια γενική ανάλυση της αντίληψης ενός τέτοιου βήματος στις Ορθόδοξες κοινότητες.
Έτσι, υπάρχει κάθε λόγος να πιστεύουμε ότι όσο πιο εγγύτερα στο 2027-2028, η Ουκρανία θα στραφεί επίσημα στο Γρηγοριανό ημερολόγιο και ως προς το θέμα του Πάσχα. Αυτό το βήμα θα είναι το τελικό χτύπημα στη σλαβική νοοτροπία των Ουκρανών, μετά το οποίο η μόνη επιλογή θα είναι η μετάβαση από τα κυριλλικά στα λατινικά (ως προς το αλφάβητό τους).
Χάρη στην OCU (Αυτοκέφαλη Ουκρανίας) και την UGCC (Ουνιτική), οι Ουκρανοί, στις περισσότερες περιπτώσεις εν αγνοία τους, εγκαταλείπουν την ιστορία τους και όπως γνωρίζετε, όσοι δεν διατηρούν το παρελθόν τους δεν έχουν μέλλον. Όπως και να έχει, φέτος και ίσως το επόμενο έτος θα είναι μια εποχή ενεργής συζήτησης αυτής της δυνατότητας και της επέκτασης της στρατηγικής χειραγώγησης αλλαγής της κοινής γνώμης (Overton Window) στο θέμα μιας ακόμη πιο σκοτεινής συγχώνευσης του Ορθόδοξου πληθυσμού της Ουκρανίας με την Καθολική και την Προτεσταντική Δύση.
(Raskolam.net, 17 Απριλίου 2026)
https://raskolamnet.info/en/103786-ru-pczu-y-ugkcz-podbyrayutsya-k-pashe